מפעלים בנגב הכפילו מספר העובדים ממעבר צה"ל דרומה

    ''הגעת צה"ל לנגב תביא תנופה רבה לאזור - אם משרדי הממשלה יעמדו בלוח הזמנים. אם לא, המעבר יחריף את המצב באזור - במקום להביא להזדמנות''
    יוסי אשר No Comments on מפעלים בנגב הכפילו מספר העובדים ממעבר צה"ל דרומה

    במנהל מעבר דרומה במשרד הביטחון מציינים את ההכרח להגדלת שוק הדירות להשכרה בדרום והרחבת קווי הרכבת – לפני איכלוס הבסיסים החדשים

    צילום: Yossi Zamir/Flash90
    ''הגעת צה"ל לנגב תביא תנופה רבה לאזור - אם משרדי הממשלה יעמדו בלוח הזמנים. אם לא, המעבר יחריף את המצב באזור - במקום להביא להזדמנות''
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחסור בדירות להשכרה בערי הדרום ותדירות בקווי הרכבת לבאר שבע, עלולים להביא לעליית מחירים, או לעיכוב משמעותי במעבר קריית המודיעין והתקשוב לנגב. כך מציין היום (ראשון) חזי משיטה, תת-אלוף (מיל.) וסגן ראש מינהל מעבר צה"ל דרומה במשרד הביטחון, בסיור של הוועדה לביקורת המדינה בקריית ההדרכה (עיר הבהדי"ם).

    "שוק הדירות להשכרה חייב להתפתח ולהיות מוכן בזמן, כדי שהגעת אלפי קצינים ומשפחותיהם לאזור, יקדמו את השוק ולא יגרמו למשבר או לעליה במחירים – בגלל החוסר בדירות כאלו", אמר. "יש צורך דחוף בהגדלת מספר הרכבות היומיות לבאר שבע, כולל שימוש בקו המזרחי שאינו נכנס לאיילון, וחיבור של תחבורה ציבורית יעילה וידידותית מבאר שבע לקריית המודיעין".

    ח"כ קארין אלהרר הדגישה כי תעקוב אחרי שיפור תשתיות התחבורה וההשכרה בנגב, והגדלת מספר המיטות בבי"ח "סורוקה", ותדרוש ממשרדי הממשלה לעמוד ביעדי לוח הזמנים – לפני הגעת אלפי החיילים והקצינים לאזור. "הגעת צה"ל לנגב תביא תנופה רבה לאזור – אם משרדי הממשלה יעמדו בלוח הזמנים. אם לא, המעבר יחריף את המצב באזור – במקום להביא להזדמנות".

    משיטה ציין כי קריית ההדרכה היא העיר השנייה בגודלה בין באר שבע לאילת, הנבנית כיעד ל 50-100 השנים הקרובות. לדבריו, הזכיין מביא את רוב המימון לבינוי המחנה ומחזיר לעצמו את עלויות הבניה ע"י אחזקת המבנים, הסעדה, גינון ועוד. כיום – בונות את המקום חברות ישראליות הנדסיות המתמחות גם בתקשוב, בעלות כוללת של 2 מיליארד ש"ח, ובנוסף כ-30 מיליארד ש"ח משקיעה ותשקיע המדינה בשיפור התחבורה ותשתיות נוספות בנגב, כרכבת כפולה לבאר שבע (מאשדוד דרומה) כביש 6 דרומה, וכביש 35. הזכיין מחויב כי 30% מהעובדים יהיו יוצאי צבא מתושבי הנגב ו-25% מתוצרת הארץ, ועד היום 1.1 מיליארד ש"ח הושקעו ונקנו ממפעלים נותני שירותים וספקים בנגב, כגון מפעל "אקרשטיין" בירוחם (שהכפיל את מספר העובדים ושילש את קווי הייצור) מפעל כבלים בשדרות ועוד. בנוסף, מדי יום יועסקו בקריית ההדרכה (עיר הבהדי"ם) כ-500 עובדים, רובם מירוחם ודימונה.

    משיטה הדגיש כי הממשלה החליטה להשקיע חצי מיליארד ש"ח בשיפור תשתיות מוניציפליות, חינוך, בריאות (כמאה מיטות נוספות לבית החולים "סורוקה" בשנה הקרובה) ותחבורה, וכ-2 מיליארד ש"ח נוספים בתשתיות לאומיות לקראת מעבר צה"ל.

    לדבריו, פינוי המחנות בצריפין, רמת גן, גבעתיים וחלק מתל השומר – יביאו לבינוי כ-60 אלף יחידות דיור, ותשתיות המים, ביוב, תקשורת, תעשייה, רווחה, שירות עירוני, תרבות ופנאי, חינוך, רפואה ודיור ישופרו בכל אזור הנגב כתוצאה מבניית המחנות.

    משיטה הדגיש את מרכז הסייבר הלאומי שעבר לבאר שבע, ואת תרומתו העתידית לפיתוחים ומדעים וטכנולוגיים באזור כולו, בנוסף לשיתוף פעולה עם מערכת החינוך, האקדמיה, ותעשיית הטכנולוגיה-העילית שכבר קיימת. בין היתר תכניות למצוינות (כהנדסת תוכנה וסייבר) של חיל התקשוב והמודיעין באופקים, נתיבות, ערד וירוחם.

    יונת מרטו-רזון, ראש החטיבה למעטפת האזרחית במינהל, ציינה את השכונות המוקמות למשרתי הקבע, בבאר שבע, כרמית, ירוחם ועוד. סא"ל סער חרזי, ראש ענף תקשוב בקריית ההדרכה, הוסיף כי השיפור הטכנולוגי כבר מביא לקיצור קורסי ההדרכה השונים ולשילוב בין תחומי ההדרכה השונים.



    0 תגובות